May 27, 2011

Apa nak buat kalau jiwa kacau??



Hari ni Jumaat..penghulu segala hari...tapi semalam Khamis..kelmarin Rabu..dan esok pulak Sabtu.. Arrrgh!!! pesal tak hari-hari Hari Ahad? Aaaaaaa!!! Bengang! Bengang!!

Dah banyak hari jiwa aku kacau..huhu.. makan tak kenyang, mandi tak basah tapi bukan bercinta...kepala serabut, hati nak marah tak tentu pasal..tapi xde masalah..jadi kenape ye?? kena mak esah ke aku ni??? naudzubillah..............

Tiba-tiba pada pagi Jumaat yang mulia ni..aku teringat zikir Ya Allah..sambil2 buat kerja tu aku berzikirlah dalam hati..Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah......sehingga akhirnye aku rase aduhai.. ringan sikit kepala ni..apa bende yang aku kusutkan pun aku tak tau..tapi yang pasti kekusutan aku semakin hilang lepas aku zikir Ya Allah tu..masya Allah..subhanallah...sob sob insaf..

Aku pun terpikir..Kenapalah benda paling senang tu kita x buat yek? Kalau hati tenang semua keja jadi senang..Ampunkanlah hambamu ini Ya Allah kerana selalu melupakanMu...

Zikir harian ni kita baca dengan jumlah 1000x je sehari. Aaa jangan ngelat tau! So tunggu apalagi? Jom zikir :)

p/s: klik kat gambar yek untuk imej lebih jelas




No comments:

Post a Comment