August 15, 2010

Akaun Google Adsense kena banned

Huhu..! Hari ini dalam sejarah..akaun Google Adsense kena banned la pulak..dlm tu ada la lebih kurang 45USD..huhu..burn cm tu jek huaaa!..Tp takpe lah baru 45usd kan belum 450usd. caiyuk! caiyuk!

Actually kitorg ni newcomers dlm dunia blogging and adsense ni. Saje trial and error. First blog pun baru start July 2010 hehe..malu nk citer. Ada aku kesah ni blog ke 3 kami, tu pasal entri tak berapa banyak lagi...

So oleh kerana akaun telah di ban, maka saya pun mula lah explorace kenapa tiada angin tiada ribut bukak2 je account disabled. Masa google tu jumpa la blog ni http://rajaadsense.com. Dekat dalam tu ade tajuk 10 sebab kenapa Akaun Google Adsense Tidak Diluluskan. Lain dicari lain yang jumpa.. hehe. tapi saya rasa tajuk ni menarik dan berguna terutama untuk budak baru belajar mcm saya ni.

Mintak maaf ye owner of rajaadsense, i cedok ilmu u. Sharing is caring right ;)
Saya dah summarized all the reason siap2 utk korang baca

10 sebab kenapa Akaun Google Adsense Tidak Diluluskan
1. Pernah kena ban sebelum ni.
2. Blog tidak berkualiti.
3. Post sangat sedikit.
4. Blog dibuat untuk adsense. (maksudnya jangan nampak sangat blog anda dibuat untuk google adsense semata-mata)
5. Penggunaan gambar erotic/lucah.
6.Blog dalam Bahasa Melayu. (Apply Google Adsense dulu baru buat blog dalam BM)
7. Artikel dalam bahasa rojak.
8. Gunakan nama pena / nickname.
9. Sudah memiliki akaun Google Adsense.
10. Alamat yang sama dgn akaun yang telah di ban.

Inilah dia sebab musababnya..yang saya sdri pun baru tahu. Alhamdulilah, so far smua akaun saya telah diluluskan dgn jayanya. Mungkin sebab blog yang saya daftarkan tu adalah blogshop dan dlm bahasa inggeris.

Satu pengalaman rakan saya sendiri, akaun tidak approve dengan alasan "unsupported language". Korang pun akan dpt mcm ni klu register blog dlm BM. So conclusion: yang paling penting siapkan blog berkualiti dalam English (ye la depa ni pon bknnye paham ckp melayu kan) dan daftar dengan nama sebenar. Lepas tu bolehla guna ID tu untuk blog2 yang lain....

Waa..ni kira dah lari tajuk ni, tapi takpelah lepas saya jumpa kenapa akaun kena ban, saya postkan nanti ye!

No comments:

Post a Comment