August 16, 2010

Ukiran Buah

Dulu masa saya kahwin, meja makan berdamai kami mak mertua saya buat ada hiasan ukiran buah...so bila adik ipar saya nak kahwin, mak minta le saya cuba buatkan ukiran buah untuk meja diaorg pulak..sebab...kengkononnya saya ni kira pandai le buat-buat kerja keras tangan nie..diaorg le ckp..bukan saya ckp tau..(hehehe..dulu upah orang buat...skang orang tu dah pindah...xleh le nak upah lagi..jadi upah je le bidan terjun..ha nah kau..terjun keparit jadinya..)
Saya pun menggagau le cari sini sana dlm internet..cari video youtube le apa le..jumpa le ada satu tu yang tunjuk cara buat ukiran buah tembikai nih..
Oh ya..kat kampung saya panggil meja makan berdamai...biasa orang panggil meja makan beradap..saya pun heran kenapa panggil makan berdamai ek..agaknya sbb masa makan tu orang makan cam sopan dan cam berdamai-damai jek keluarga kedua-dua belah mempelai kot...ha kalau yang panggil meja makan beradab tu yelah kita faham ek..makan sesopan gituh..beradab le tuh..hehehe...apa-apa ajelah..
Jeng..jeng..jeng...ada ka rupa buruk lagu tuh..(hei..ni percubaan pertama tau..jangan dihena-hena..)



Nie plak..timun ngan lobak yang telah di kerastangankan olehku..Sori ye..gambo tu kudap-kudap jek kaler dia..camera hp kurang sharp le..

No comments:

Post a Comment