August 17, 2010

Cara Simpan Beg & Kasut

Orang pompuan mesti suka kumpul handbagkan...tiap kali kuar design beg baru..ngidam jek nak beli...padahal..dalam almari dah tak muat dah...dah bole buat jualan amal..hahaha...biasa la tu..saya pun sama..hehehe...saya memang suka kumpul handbag..tiap kali pegi oversea mesti beli satu buat kenang-kenangan...x kisah le jenis apa..cap ayam ke..itik ke..buaya ke..janji cantik...saya beli satu..hehehe..

Tapi bab membela nie x tahan nie..malas tul..x jaga kang, sayang lak buruk cepat beg tuh...so kena rajin-rajinkan diri le jugak..

Beg-beg saya sume saya letak dlm dust bag dan sumbat dlm beg tu penuh2 sampai ikut shape dia dengan kertas yang saya masukkan dlm plastik bag. Tujuannya supaya shape dia x lari..kang rosak plak..kemek-kemek x cantik..

Kalau kasut pun sama..saya guna shoe tree atau kertas yang saya shapekan ikut bentuk kasut tuh..

Kalo xde dust bag, ni plastik sampah biru ni pun bole jek..janji balut...so x le berabuk beg tu nanti

Ha sumbat kertas..pastu masuk dlm kotak..leceh sikit ah time nak pakai..tapi kasut x rosak


Kalo kasut jenis ada cover depan ngan blakang camni..bole guna shoe tree...mana nak cari...biasanya kat kedai repair2 kasut tu ada jual..
Ha plastik bekas cover baju dry clean pun bole gak disumbatkan...hehehe...Ni saya bagi contoh...plastik cover dry clean tu utk cover bag plak..

Senang je kan...ha bukak...
pastu sumbat....
Zip balik.... Masuk dlm dust bag...

Pastu dah bole di sorokkan dalam almari supaya laki x prasan beg kita ada banyak..hahaha..nanti baru bole beli lagi....kalo dia tau..kang diperli-perli la pulak..nak buat jualan lelong le...flea market le..apa le..hish..nyampah tul..
Orang laki memang x faham perasaan orang pompuan ni...hehehe










No comments:

Post a Comment